TOP5 būdai, kaip pagerinti atmintį

TOP5 būdai, kaip pagerinti atmintį
@ Shutterstock

Kiekvienas esame ką nors pamiršę  ypač tuomet, kai turime įtemptą dienotvarkę. Nors lengvas užmaršumas yra natūralus dalykas, tačiau tai apsunkina gyvenimą. Taigi, kaip pagerinti atmintį? 

 

1. Ribokite suvartojamą cukraus kiekį. Per didelis produktų, turinčių daug cukraus, vartojimas yra susijęs su daugeliu lėtinių ligų, viena iš jų – prasta mokymosi kokybė. Tyrimai rodo, jog tokia mityba gali pabloginti atmintį ir sumažinti smegenų tūrį – ypač toje srityje, kuri atsakinga už trumpalaikę atmintį. Taigi, suvartojamo cukraus kiekio apribojimas ne tik padės pagerinti atmintį, bet ir leis jaustis geriau. 

 

2. Ilgas miego laikas. Miegas vaidina pagrindinį vaidmenį stiprinant atmintį – procesą, kurio metu trumpalaikiai atsiminimai tampa ilgalaikiais. Sveikatos ekspertai suaugusiems asmenims rekomenduoja miegoti nuo 7 iki 9 valandų per parą. 

 

3. Atsisakykite alkoholio. Alkoholis daro neurotoksinį poveikį smegenims ir pažeidžia jų dalį, kuri atsakinga už atmintį. Žinoma, saikingas alkoholio vartojimas nepadarys didėlės žalos, tačiau didesni kiekiai gali negrįžtamai pakenkti visoms smegenų ląstelėms. 

 

4. Mankšta. Mankšta yra svarbi tiek fizinei, tiek psichologinei sveikatai. Tyrimai rodo, jog reguliarus sportas gali pagerinti tiek vaikų, tiek suaugusiųjų atmintį. Taip pat mankšta didina neuroprotekcinių baltymų sekreciją, taip paskatindama neuronų vystymąsi ir patobulindama bendrą smegenų veiklą. Be to, sportas mažina senatvinės demencijos riziką. 

 

5. Subalansuota mityba. Mityba daro didelę įtaką smegenų veiklai bei atminčiai, todėl į maisto racioną rekomenduojama įtraukti produktų, turinčių antioksidacinį poveikį. Pavyzdžiui: įvairios uogos, šviežios daržovės, kario prieskoniai, graikiniai bei migdolų riešutai yra praturtinti natūraliais antioksidantais, kurie aktyvina smegenų veiklą ir skatina naujų ląstelių gamybą. 

 

6. Žuvų taukų papildai. Žuvų taukai yra praturtinti omega-3 riebalais, kurie yra svarbūs bendrai sveikatos būklei. Taip pat įrodyta, jog jie padeda mažinti širdies ligų riziką, stresą, nerimą bei kovoja su organizme vykstančiais uždegiminiais procesais. Be to, ilgą laiką vartojant žuvų taukų papildus, pagerėja atmintis – ypatingai vyresnio amžiaus žmonėms.

Komentarai

Ar žinote, kad...

Tyrimais nustatyta, miego metu knarkia net 40 proc. suaugusiųjų. Įvairios statistikos pateikia skirtingus duomenis, tačiau viena – neginčijama, knarkiančių vyrų yra du ar net tris kartus daugiau nei moterų.

Kitas faktas